LOMIANKI.INFO
ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ

poniedziałek, 18.12.2017


LOMIANKI.INFO

NEWSY - ŁOMIANKI
PRZEGLĄD PRASY

KATALOG FIRM
MAPA ŁOMIANEK
OGŁOSZENIA
INFO-BIZNES
GALERIA

MIESIĘCZNIK .INFO

SONDY - ARCHIWUM
ŁOMIANKI W SIECI
KAMERA INTERNETOWA

Szukaj
w ŁOMIANKI.INFO
Szukaj
FIRMY lub USŁUGI



Buraków prosi o pomoc!
2015-03-24

KOMENTARZE: 21

Wiceburmistrz Piotr Rusiecki poinformował, że od 1 kwietnia 2015 r. w filii Domu Kultury w Burakowie zostają wstrzymane zajęcia. Filia zostaje zamknięta. Dodał też, że to decyzja Burmistrza i Burmistrz nie zamierza się pytać Rady o zgodę. Lokal, który przez dziesiątki lat służył ogółowi mieszkańców, ma zostać przekształcony na mieszkania komunalne.

Burmistrz Tomasz Dąbrowski powiedział, że dla mieszkańców Burakowa może zapewnić "busik", który będzie przewoził dzieci z Burakowa do centrum Łomianek do Domu Kultury. Dodał, że "Możemy coś zrobić centralnie w Domu Kultury [...] To jest w trosce". Swoją decyzję o zamknięciu filii Domu Kultury argumentował m.in.: "Państwo oczekujecie ode mnie racjonalnych i logicznych zachowań".

Dyrektor Miłosz Manasterski przyznał, że oferta filii Domu Kultury w Burakowie nie cieszyła się zainteresowaniem mieszkańców...

Radna z Klubu Radnych Niezależnych - Ewa Krzyżowska - powiedziała (pospieszana jak zwykle przez przewodniczącego Tadeusza Krysteckiego), że jeżeli formuła zajęć w Filii w Burakowie się nie sprawdziła, to nie oznacza, że te pomieszczenia ma stracić społeczność lokalna i mają się stać mieszkaniami. Likwidowanie przestrzeni wspólnej jest złe. Jeżeli nie Dom Kultury to Gmina może np. te pomieszczenia udostępnić organizacjom pozarządowym.

Radna z Klubu Radnych Niezależnych - Małgorzata Żebrowska Piotrak - stwierdziła zaniepokojona sytuacją... "Powstanie jeden lokal socjalny, a zniknie miejsce gdzie można coś pozytywnego zrobić..."

Radni z Komitetu Tomasza Dąbrowskiego nie mieli nic do powiedzenia w tej sprawie i przegłosowali zamknięcie dyskusji. Przewodniczący nie pozwolił wypowiedzieć się wszystkim zainteresowanym.
Po tym jak wiceburmistrz Rusiecki "poganiał" przewodniczącego Krysteckiego słowami "Tadziu głosuj", przewodniczący zamknął dyskusję na ten - jak się okazało ważny dla mieszkańców - temat.
Przewodniczący Krystecki obraził przy okazji zainteresowanych dalszą dyskusją wykrzykując, że "robią cyrk" i że "dyskutują bez sensu".

Zobacz jak wyglądało procedowanie tej uchwały podczas V Sesji Rady Miejskiej [czas 2:46:00]

W związku z podjętą przez radnych KW Tomasza Dąbrowskiego uchwałą, mieszkańcy protestują i proszą o pomoc.


SĄSIEDZI, MIESZKAŃCY ŁOMIANEK - CZEKAMY NA WASZĄ POMOC!


Budynek zlokalizowany przy ul. Kościuszki 10 został wybudowany w latach 30. ubiegłego wieku. W okresie powojennym ówcześni właściciele przekazali go mieszkańcom wsi Buraków na cele społeczno-kulturalne i oświatowe.

Budynek był wykorzystywany jako filia gminy Młociny, następnie jako szkoła podstawowa z jednym lokalem dla nauczyciela geografii pracującego w szkole. Od roku 1958 budynek i działka nr 475 obręb 0001 o powierzchni 1345 m2 były wykorzystywane jako przedszkole samorządowe.

W 1998 roku, po zamknięciu przedszkola, pierwsze piętro budynku zmieniono na dwa mieszkania dla pracowników łomiankowskich szkół. Parter budynku o powierzchni 74,84 m2 składający się z trzech pomieszczeń, łazienki wraz z WC, korytarza, werandy, uchwałą Rady Miejskiej nr XVI/85/91 przekazano do dyspozycji Rady Osiedla i mieszkańców osiedla Buraków. Zlokalizowano tam redakcję radia Mazowsze, pracownię architektoniczną UG, świetlicę środowiskową będącą pod patronatem i opieką kadry pedagogicznej gimnazjum. Dzieci wspólnie odrabiały lekcje, zorganizowano mikro dożywianie. Od 2008 roku budynek pełnił funkcje świetlicy osiedlowej, filii domu kultury, punktu bibliotecznego oraz lokalu wyborczego.

Staraniem i na wniosek mieszkańców na działce, na której stoi budynek zorganizowano małe boisko sportowe, plac zabaw i mini siłownię zewnętrzną. Na bazie tak zorganizowanego mini kompleksu odbyło się wiele różnego rodzaju imprez, choinki, wystawy, zebrania mieszkańców, festyny osiedlowe dla dorosłych i dla dzieci, spotkania z kombatantami, wspólne odrabianie lekcji, studio filmowe, opieka i dożywianie dzieci.

Zarząd osiedla ze swoich środków zakupił do celów edukacyjnych naszych dzieci zestaw komputerowy, różne gry planszowe, tablicę do kosza i bramkę do nogi... Kupowaliśmy co rok jakieś zabawki na plac zabaw, zestaw komputerowy i programy dla dzieciaków do świetlicy. Kupowaliśmy prezenty pod choinkę wręczane przez prawdziwego Mikołaja. Codziennie do świetlicy przychodziło kilkanaście osób. Wychowankowie świetlicy, w ramach wolontariatu, pomagali w codziennych zajęciach dzieciaków. Ze środków komisji „alkoholowej” od wielu lat przekazywana jest comiesięczna dotacja w kwocie 1000,00 zł na dożywianie dzieci szkolnych, biorących udział w zajęciach pozalekcyjnych. I tak zaczęliśmy zapełniać wspólną przestrzeń jakimiś działaniami. Filia DK prowadząc różnorodną działalność tętniła życiem. Pierwszym prognostykiem zmiany w myśleniu kierownictwa Domu Kultury było ograniczenie działań programowych oraz możliwości uczestnictwa w zajęciach świetlicy starszych dzieci. Stopniowo działania filii DK zaczęły wyhamowywać. W zeszłym roku, latem jakaś nieodpowiedzialna osoba podjęła decyzję o wymalowaniu wewnętrznych ścian lokalu na kolor czarny. Lokal przypominał bardziej ciemną jaskinię, niż strefę przyjazną dla dzieci. Praktycznie był to moment od którego nasz obiekt został odsunięty ze strefy zainteresowania dyrektora DK w Łomiankach.

Aktualnie Urząd Miasta podjął działania zmierzające do likwidacji Naszej Świetlicy Osiedlowej zlokalizowanej przy ul. Kościuszki 10, będącej jednocześnie Filią Domu Kultury oraz miejscem spotkań mieszkańców osiedla Buraków.

Władze Gminy swojej decyzji nie konsultowały z Zarządem Osiedla ani mieszkańcami. Pośpiesznie i w ukryciu przygotowano uchwałę i przekazano ją radnym do akceptacji na sesji 12 marca br., niszcząc efekty wieloletniej pracy i starań społeczności Burakowa.

* * *


Rada Miejska, na wniosek Burmistrza, naszą świetlicę środowiskową w Burakowie chce zamienić na mieszkanie socjalne! A mogło być tak pięknie: dzieci bawią się w piasku, a młode kobiety rozmawiają ze sobą, dzielą się pomysłami. Korzystają też z budynku, bo tu mogą przewinąć i nakarmić maluchy. Dzieci po szkole przychodzą na zajęcia plastyczne, na Wielkanoc malują jajka i robią palemki, na Boże Narodzenie pachnie tu choinka, jest św. Mikołaj i sąsiedzi dzielą się opłatkiem...

Tak mogłoby być w Burakowie przy ul. Kościuszki 10. Tak już kiedyś było. I mamy nadzieję, że tak będzie. Tylko musimy się o to postarać!

W czwartek 12 marca Rada Gminy w pośpiechu zdecydowała, że fi lia Domu Kultury, która działała w Burakowie, zostanie zamknięta. Było to dla nas dużym zaskoczeniem, ale rozumiemy i szanujemy tę decyzję. Niestety Rada Gminy postanowiła, że pomieszczenie po fi lii Domu Kultury będzie przerobione na mieszkanie socjalne! Dlaczego nikt nas nie poinformował o takich planach? Czyżby ktoś chciał „załatwić to po cichu”? Przecież to my, mieszkańcy Burakowa powinniśmy mieć coś do powiedzenia w tej sprawie. Nikt nie zapytał, czy my – najbliżsi sąsiedzi – mamy pomysł na zagospodarowanie „pustostanu”.

Dom przy ul. Kościuszki 10 został przekazany w testamencie przez rodzinę Billerów mieszkańcom Burakowa. Darczyńcy zaznaczyli, że ma służyć aktywności mieszkańców i działaniom społecznym. Urządzenie tu mieszkań socjalnych jest wbrew woli rodziny Billerów. W lokalu tym odbywają się wybory oraz zebrania osiedlowe. Gdzie będziemy się spotykać, jak zamieszkają tu lokatorzy? I co będzie z placem zabaw, boiskiem? Czy ludzie będą chcieli i mogli tu spędzać czas? Uważamy, że decyzja Rady Gminy jest zła. Musi być cofnięta.

Dlatego złożymy protest. Zachęcamy też mieszkańców Łomianek do poparcia go na stronie internetowej: www.burakow.pl

Jest też jednak dobry efekt złej uchwały nr V/51/2015 z 12 marca. Mieszkańcy Burakowa „obudzili się” z bezczynności. Zobaczyliśmy, że możemy stracić ważne dla nas miejsce. I już zaczynamy robić coś wspólnie. Mamy wiele pomysłów: na przykład zajęcia techniczne dla dzieci i rodziców albo gimnastyka dla seniorów. Będziemy o tym dyskutować na zebraniu osiedlowym w poniedziałek 30 marca o godzinie 18.30.

Marzy nam się też, żeby w lokalu przy Kościuszki 10 powstał dom spotkań sąsiedzkich. I żeby korzystali z niego sąsiedzi, organizacje pozarządowe, mieszkańcy Łomianek po prostu. Takich miejsc na mapie naszej gminy powinno być wiele. Wtedy okaże się, że problemy społeczne rozwiązują się same. Czego Władzom Gminy i Państwu życzę.

Przewodniczący Zarządu Osiedla Buraków
Jerzy Serzysko

[C] www.lomianki.info






KOMENTARZE UŻYTKOWNIKÓW www.LOMIANKI.INFO
Komentarze zamieszczane na portalu są opinią użytkowników.
NIEZALOGOWANY: #mieszkaniec IP: 46.165.223.*
2015-03-24, 15:02    
Czy Burmistrz Dąbrowski wogóle pyta się kogo kolwiek o zdanie? Dobrze, że w końcu Rusiecki powiedział to wprost. Chyba zbyt późno ugryzł się w język.

To co wyprawie ta rada jest porażające. Zamykają dyskuję jak padają argumenty. Nie widać aby mieli swoje zdanie, więc niech pozwolą się wypowiadać tym, ktrzy dbają o mieszkańców Łomianek!

Przewodniczący zamiast udzielać mieszkańcom głos, odbiera go i popędza jak coś idzie nie po myśli.

Tak to jeszcze w Łomianakch nie było. Poprzednia rada była za mieszkańcami. A teraz? Rada jest przede wszystkim za burmistrzem!

Radni skoro nic nie mają do powiedzenia w imieniu i obronie mieszkańców to po co są radnymi? Po to aby przyklepywać decyzje Burmistrza Dąrowskiego?
Za to biorą 1600 złotych miesięcznie? Za podnoszenie ręki raz w miesiącu?

Dyscyplina partyja.


NIEZALOGOWANY: #DA. IP: 85.25.103.*
2015-03-24, 15:17    
GŁOSUJ TADZIU, to takie nasze łomiankowksie CHODŹ SZOGUNIE :)

A tak poważnie to, to co powiedział vice Rusiecki do przew. Krysteckiego pokazuje na jakich zasadach funkcjonują radni bur Dąbrowskiego.

Zapytam. Kto wydaje decyzje? Czy ważni są mieszkańcy czy dobro wspólne razem Komitetu To. Dąbrowskiego.

Mieszkańcy Burakowa jesteśmy z Wami!!! Petycja już podpisana.

DA.
NIEZALOGOWANY: #joozek501 IP: 213.238.66.*
2015-03-24, 15:28    
A co na to radny z Burakowa - Wiesław Bochenek? Oflagował się na znak protestu czy tylko dla zachowania pozorów wstrzymał od głosu?
Ciekawe, czy mieszkańcy Burakowa zdołają coś z tym zrobić
NIEZALOGOWANY: #mieszkanka IP: 193.0.102.*
2015-03-24, 16:26    
Chcieliście to macie... Podniósł już ceny ścieków (chyba najdroższe w Polsce, teraz będzie robił co będzie chciał. Jedyny ratunek w Sejmiku Mazowieckim i Starostwie. Zapomina ten "burmistrz", że jest na naszym utrzymaniu i jak zacznie takie harce jak w poprzedniej kadencji, to istnieje instytucja referendum i może wreszcie w majestacie prawa zostanie wywalony z funkcji, na którą nie zasługuje.
NIEZALOGOWANY: #świadomy wyborca IP: 83.9.8.*
2015-03-24, 20:05    
Niech mieszkańcy Burakowa podziękują samo sobie za wybór, którego dokonali na jesieni zeszłego roku.
Burmistrz Dąbrowski i radny Bochenek odwdzięczyli się za oddany na nich głos.
Ciekawe co będzie dalej?
NIEZALOGOWANY: #Spokojny IP: 79.133.198.*
2015-03-24, 21:29    
Burakowianie wybraliście idiotę na przewodniczącego to nie zawracajcie teraz du....y.
NIEZALOGOWANY: # IP: 83.28.40.*
2015-03-25, 00:04    
Zadziwiająca krótkowzroczność burmistrza Dąbrowskiego. Jak można zamykać miejsce lokalnej społeczności. Może zamiast zamykać, przyznawać się do porażki tak Pana Burmistrza jak i jego pracownika Pana Manasterskiego, należy dostosować w końcu program Domu Kultury do potrzeb mieszkańców, albo oddać to miejsce w ręce osób, które sobie z min poradzą.
Zobaczcie ile jest prywatnych instytucji krzewiących kulturę w Łomiankach. Im się opłaca. A Panu Manasterskiemu się nie opłaca mimo, że dostaje 1 300 000 złotych (milion trzysta tysięcy złotych) dofinansowania z podatków. Zajęcia dla dzieci w Domu Kultury są tak samo płatne jak w prywatnych instytucjach bez dofinansowania

Coś tu chyba nie jest w porządku.

P.S. Żałuje, że oddałem na Pana Dąbrowskiego swój głos.
Poziomu obrad sesji a zwłaszcza Pana Krysteckiego nie będę komentować.
NIEZALOGOWANY: #NIEZALOGOWANY IP: 89.77.204.*
2015-03-25, 05:44    
...sami ich wybraliście...
NIEZALOGOWANY: #alicja IP: 78.131.236.*
2015-03-25, 09:24    
W Łomiankach i okolicach jest sporo miejsc do zabawy dla dzieci ale często sa to miejsca płatne. Nie wszystkie rodziny na to stać. Dlatego bardzo ważne jest utrzymanie takich miejsc jak Dom Kultury w Burakowie. Proszę Państwa, bardzo łatwo jest coś zlikwidować, czy zamknąć, gorzej natomiast powałać coś nowego. Ja sama, gdy miałam małe dzieci niejednokrotnie korzystałam z imprez organizowanych w Domu Kultury, mimo że mieszkam w Łomiankch.
NIEZALOGOWANY: #temat zamknięty IP: 62.210.170.*
2015-03-25, 12:10    
Zastępca Piotr Rusiecki już powiedział, że nie będzie się nikogo o zgodą pytał. Już dajcie sobie spokój z tymi protestami i lamentem.
Nasz Burmistrz Tomasz Dąbrowski jest demokratycznie wybrany i dobrze wie co jest dobre a co złe. Nikomu nic do tego, a mieszkanie jest akurat tam potrzebne.
W tym roku mamy piątą rocznicę rekonstrukcji Bitwy pod Łomiankami i tu jest potrzeba lokować wszystkie siły a nie w jakiś lokalik koło górki kiełbasianej.

Temat zamknięty.
NIEZALOGOWANY: #Pragmatyk IP: 173.254.216.*
2015-03-25, 13:36    
Jak Pan Dąbrowski i Monasterski twierdzą, że ich nie stać na prowadzenie filli to niech razem ze swoimi radnymi z komitetu zrzekną się 20% swoich uposażeń.

Radni Dąbrowskiego miesięcznie biorą znaszych pieniędzy w sumie 24 000 złotych.
20% z tego to 4800 miesięcznie czyli rocznie około 50 000 złotych, czyli tyle ile kosztuje.

A jak dyrektor Monasterski nie potrafi tak skonstruować oferty aby zainteresować nią mieszkańców. To znaczy że się nie nadaje do tej roboty.
Podejrzewam, że lokalna społeczność chętnie zorganizuje coś dla siebie bez centralnego ręcznego sterowania.

To chyba proste.

A w kwestii bitwy to słyszałem, że ta dwu godzinna zabawa w wojnę kosztuje tyle, że by wystarczyło na utrzymanie kilku takich filli przez cały rok.

A tak swoją drogą to czy organizator mógłby ujawnić kosztorys tej imprezki?
NIEZALOGOWANY: #Kaśka IP: 77.109.141.*
2015-03-25, 15:09    
Argument, że z filli DOmu Kultury korzysta mało osób, są wysokie koszty itp. jest ważny, ale nie powinno się pochopnie bez udziału miaszkańców podejmować takich decyzji.
Konieczne jest w tej sytuacji skonsultowanie zamierzeń z mieszkańcami, radą osiedlową.
To, że p.Dąbrowski wygrał wybory nie upoważnia go do lekceważenia mieszkańców Burakowa.

Tu potrzeba dialogu i chęci porozumienia. Gdzie jest radny Bochenek? To właśnie on powinien się włączyć w rozmowy i jemu powinno zależeć na rozwiązaniu tego problemu z pożytkiem dla wszystkich mieszkańców Burakowa.
NIEZALOGOWANY: #Spokojny IP: 79.133.198.*
2015-03-25, 22:07    
Burakowianie wybraliście BUC bauma na przewodniczącego osiedla osobnika w łomiankach zwanego jako burak z Burakowa , z którym nikt normalny nie chce rozmawiać i nie powinien ,a wiec nie dziwcie się że i Burmistrz Łomianek ma go w d..........jak i jego kolesi
NIEZALOGOWANY: #Gas IP: 95.49.68.*
2015-03-25, 22:53    
Kiedyś w tym budynku mieściło się też,(nie tylko)lokalne...
"Radio Mazowsze" 95.8 FM...
Zaiste Rodowici Łomianczanie,również to Radio Pamiętają...?
Pozdrawiam
NIEZALOGOWANY: #Popieram Burmistrza IP: 89.31.57.*
2015-03-27, 15:04    
Ile tych podpisów pod waszym proteścikiem zebraliście? 10, 20 czy może 30 osób? HE HE HE HE. Lemingi się za zbieranie podpisów zabrali. HE HE HE HE HE

Burmistrz i tak zrobi jak będzie najlepsze bo wygrał wybory i może robić tak jak chce

Nas popierają tysiące mieszkańców a 60 000 mieszkańców Łomianek jest zachwyconych z nowoczesnego NOWEGO CENTRUM KULTURY W ŁOMIANAKCH kierowanego przez wspaniałego menagera Pana Prezesa Dyrektora Miłosza Manasterskiego

S7 na Facebook Łomianki Razem i uchwały Pani Radnej Joanny Roszkowskiej i Pana Radnego Macieja Wroniewskiego ze Stowarzyszenia Łomianki Razem.
NIEZALOGOWANY: #buraków IP: 46.169.188.*
2015-03-27, 23:07    
Żenada ..... tak jeszcze nie było. Panie Przewodniczący oszczędź Pan wstydu Łomiankom. Co to jest ? Gdzie my jesteśmy ?
NIEZALOGOWANY: #kol IP: 213.241.41.*
2015-03-30, 10:48    
Kolejne bicie piany opozycji. Jak mieszkańcy nie chodzą na zajęcia w fili w Burakowie to po co to sztucznie utrzymywać i wydawać pieniądze. Po co w ogóle dyskutować sprawy, które są oczywiste. Zalecam więcej rozumu, przyda się w ważnych sprawach.
NIEZALOGOWANY: #Joasia IP: 213.61.149.*
2015-03-30, 12:52    
Jeżeli mieszkańcy nie korzystają to należy tak wymyślić program aby korzystali. Jeżeli dyr. Manasterskiego tego nie potrafi zrobić to może poszukać kogoś kto potrafi.

Poza tym nie chodzi o utrzymywanie filii Domu Kultury z mizernymi i nieinteresującymi zajęciami tylko o to aby to miejsce mieszkańców nie zostało zawłaszczone przez bur. Dąbrowskiego, tylko aby mogło służyć dalej wszystkim mieszkańców zgodnie z życzeniem darczyńcy tego lokalu.

Propozycja by było przekazane dla fundacji i stowarzyszeń jest najlepszym pomysłem.
NIEZALOGOWANY: #becia IP: 31.63.178.*
2015-04-05, 16:56    
jakiś czas temu mogliśmy zmienić władze i na pewno było by to z pożytkiem dla wszystkich ale wolimy ludzi którzy nic nie robią dla ludzi, tylko robią co dla nich wygodne.....
NIEZALOGOWANY: #nic dodać IP: 5.172.252.*
2015-04-07, 16:47    
Fakt, że mieszkańcy nie chcą aby ich miejsce spotkań burmistrz Dąbrowski przejął na mieszkanie Rusiecki nazywa "hucpą" świadczy o tym w jaki sposób władza traktuje mieszkańców.
NIEZALOGOWANY: #bolo IP: 37.248.254.*
2015-04-08, 22:22    
Hucpa czy granda w biały dzień może i jest ale w wykonaniu urzędu a szczególnie wyróżniają się w tej materii urzędnicy opłacani z naszych podatków. Wstyd i hańba. Podsumowując urzędnik zatrudniony na etat wicka kąsa ręce podatników.
Dodaj komentarz...

Aby dodać komentarz najpierw ZALOGUJ SIĘ lub ZAŁÓŻ KONTO

Aktualnie jesteś "NIEZALOGOWANY" podaj nick tymczasowy:



Publikacja komentarza oznacza akceptację regulaminu

Czy zapoznałeś się z regulaminem




KONTAKT · ZASADY WSPÓLPRACY · REGULAMIN · COOKIES · # 3
© LOMIANKI.INFO 2006-2013   |   PARTNERZY: Pracownia NAWIAS & Internet Business System   |   Phetrak IT






Helios Travel biuro podróży Łomianki


Szybkie pożyczki Takto Finanse


Pożyczki na raty Ferratum